divendres, 18 de març del 2016

MARÇ 4a setmana

NATURA

DILLUNS


DIMARTS

 

DIMECRES


DIJOUS


DIVENDRS

El "Càntic del germà Sol" podria ser la pregària de l'ecologista. El Càntic fou escrit la tardor de l'any 1225 per Sant Francecs d’Assis


Lloat sigueu, Senyor, amb totes les criaturas
especialment pel senyor germà Sol,
el qual és dia i per ell ens il-Iumineu,
 ell és bell i radiant amb gran resplendor;
de Vós, Altíssim, porta significació.
"Lloat sigueu, Senyor meu,
per la gemana Lluna i els estels,
en el cel els heu fets clars, preciosos i bells.
"Lloat sigueu, Senyor meu, pel germà vent
i per l'aire, l'ennuvolat i el serè, i tot temps,
pel qual a les vostres creatures doneu sosteniment.
"Lloat sigueu, Senyor meu, per la germana aigua,
la qual és molt útil i humil i preciosa i casta.
"Lloat sigueu, Senyor meu, pel germà foc,
pel qual il-Iumineu la nit
i ell és bell i juganer i robust i fort.
"Lloat sigueu, Senyor meu,
per la germana nostra mare Terra,
la qual ens nodreix i governa
i produeix fruits diversos amb flors de tots colors i herba.
(..)
"Lloat sigueu, Senyor meu,
per la nostra germana la mort corporal,

de qui cap home vivent no pot escapar. (…)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada