divendres, 9 de desembre del 2016

DESEMBRE 2na setmana

AGRAÏMENT


DILLUNS


DIMARTS

Gràcies, vida, gràcies   (Joan Isaac)



Per parir-me prop del mar,
sota el sol meridional,
per omplir-me l'horitzó d'oliveres,
pels capvespres de Fornells,
pels oasis de Tozeur,
pel pont vell de Florència.

Pel color del desert
i l'atzur profundíssim dels mars.

Gràcies, vida, gràcies,
gràcies, vida, gràcies,
gràcies.

Per la música de jazz,
per Joan Manuel Serrat,
per Jacques Brel, Debussy i Mozart,
pels amics que m'has donat,
pels que hi són i els que no hi són,
pels clavells d'un abril a Lisboa.

Pels ulls dels infants
quan travessen la nit dels Tres Reis.

Gràcies, vida, gràcies,
gràcies, vida, gràcies,
gràcies.

Pel dream-team, pel 0-5,
pels diumenges de gol nord,
on vaig abraçar-me tant al pare,
pels somriures del Carib,
perquè encara no estic tip
de pintar cançons a l'aire.

Perquè estic convençut
que és possible seguir somniant.

Gràcies, vida, gràcies,
gràcies, vida, gràcies,
gràcies.

Perquè em dones l'enteniment
per comprendre que a la fi
tot això serà l'equipatge
quan m'enfili al darrer tren
i, com deia un amic meu,
se m'acabin les vacances.

Perquè estic convençut
que aquest dia que neix serà meu.

Gràcies, vida, gràcies,
gràcies, vida, gràcies,
gràcies.




DIMECRES



DIJOUS

  

DIVENDRES

L’ARBRE MORT
Recordo que un hivern el meu pare necessitava llenya, així que va buscar un arbre mort i el va tallar. Però després, en la primavera, va veure desolat que al tronc marcit d'aquest arbre li havien brollat nous brots. El meu pare va dir:
- Estava jo segur que aquest arbre estava mort. Havia perdut totes les fulles a l'hivern. Però es veu que feia tant fred que les branques es trencaven i queien com si no li quedés al vell tronc ni una mica de vida. Però ara adverteixo que encara hi havia vida en aquell tronc". I girant-se cap a mi, em va aconsellar:
- Mai oblidis aquesta lliçó. Mai tallis un arbre a l'hivern. Mai prenguis una decisió negativa en temps advers. Mai decisions importants  quan estiguis en el teu pitjor estat d'ànim. Espera. Sigues pacient. La tempesta passarà. Recorda que la primavera tornarà.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada