dilluns, 27 de febrer del 2017

MARÇ 1a setmana

COMPROMÍS


DIMARTS

EL CENTÈSIM NOM  

Un estudiant va demanar a un mestre sufí que li revelés el centèsim nom de Déu.
– Qui coneix aquest nom és capaç de canviar el curs de la història – va comentar.
El mestre li va dir que passés un dia sencer a les portes de la ciutat. El noi va obeir, i va tornar l'endemà.
– Què és el que has vist? – va preguntar el mestre.
– Un ancià va intentar entrar a la ciutat per vendre un moltó . El guarda li va voler cobrar un impost, però l'home no tenia diners. Llavors el guarda li va robar el moltó i el va fer marxar. Jo pensava: si sabés el nom ocult de Déu, podria canviar aquesta situació.
– Podries haver impedit aquesta injustícia, però vas preferir somiar amb una revelació. Quina ximpleria! Doncs bé, et revelaré el centèsim nom de Déu: "Actua a favor del proïsme". Només així podem canviar el curs de la història.



DIMECRES

Quan et necessitin, no fugis!

Tu no pots solucionar el problema de la fam,
la guerra i la violència que hi ha al món.
No pots curar les espantoses ferides que pateix la humanitat.
Pots sofrir per aquestes realitats...
Pots protestar per tantes injustícies.
Però, després de tot, et trobes amb el dolorós sentiment de la teva impotència.

O sigui que:
La que ha de canviar és la societat!
El que han de canviar són les estructures!

Però resulta que:
La societat la formen les persones...
I les estructures les fan les persones.

Si no canvien les persones no pot canviar res.
I la crítica social és pura hipocresia si no sóc capaç de criticar-me a mi mateix. Únicament quan tu hagis canviat de veritat i ja no siguis envejós, ni tan violent, podràs ajudar als altres a començar una nova vida. Llavors podran millorar la societat i les estructures.



DIJOUS

A MI NO EM VA IMPORTAR Autor: Bertolt Brecht
Primer es van emportar als comunistes, però a mi no em va importar
perquè jo no era comunista.

De seguida es van dur a uns obrers, però a mi no em va importar
perquè jo tampoc era obrer.

Desprès van detenir als sindicalistes, però a mi no em va importar
perquè jo no sóc sindicalista.

Després van capturar a uns capellans, però com jo no sóc religiós
tampoc em va importar.

Ara se m'enduen a mi però ja és massa tard.

DIVENDRES






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada