dilluns, 1 de febrer del 2016

FEBRER 2na setmana

PERDÓ

DILLUNS

DIMARTS

EL PERDÓ VERITABLE
Tomás Borge, ministre d'Interior del Govern Sandinista, era un vell lluitador.
Va rebre moltes tortures.
Va passar cinc mil hores encadenat, encaputxat...
Quan van detenir el  seu torturador ,el propi Tomás Borge,  li va dir si sabia quin seria el seu càstig. El detingut ni es va atrevir a mirar-lo als ulls.
Llavors Borge li va dir:
- Camina quatre passes enllà.
I el guàrdia va caminar.
I li va dir Borge.
- Gira't. I l'altre va obeir amb el cap baix, tremolant.
Llavors Borge el va abraçar dient-li:
- Has hagut de viure per a veure que tot aquest temps has viscut en l'error.

DIMECRES

JO …PERDONO
Durant la guerra de la independència dels Estats Units un home va ser condemnat a mort per alta traïció. Un soldat que s'havia assenyalat per les seves grans accions heroiques es va apropar a Georges Washington per a suplicar-li que perdonés a aquell home que estava condemnat a morir. Washington li va contestar d'aquesta manera:
- Sento molt no condescendir a la súplica que vostè em fa pel seu amic, però en aquestes condicions no és possible. La traïció ha de ser condemnada a mort. El soldat va reposar:
- Però si és que jo no li suplico per un amic sinó per un enemic.
El general va reflexionar per uns instants i després li va dir:
- Em diu vostè que no és el seu amic sinó el seu enemic?
- Sí, és el meu enemic. M'ha injuriat, m'ha causat grans mals. Washington li va dir amb veu pausada:
- Això canvia el quadre de la situació. Com puc refusar la súplica d'un home que té la noblesa d'implorar el perdó per al seu enemic?  I allí mateix li va concedir el perdó.

DIJOUS
PREGÀRIA DE SANT FRANCESC D’ASSÍS
O Senyor,  feu de mi un instrument de la vostra pau!
On hi ha odi, que jo hi porti amor.
On hi ha ofensa, que jo hi porti el perdó.
On hi ha discòrdia, que jo hi porti unió.
On hi ha dubte, que jo hi porti la fe.
On hi ha error, que jo hi porti la veritat.
On hi ha desesperació, que jo hi porti l'esperança.
On hi ha tenebra, que jo hi porti la llum.
O Mestre, feu que jo no cerqui tant:
ser consolat, com consolar;
ser comprès, com comprendre;
ser estimat, com estimar.
Perquè és:
donant que es rep;
perdonant que s'és perdonat;
morint que es ressuscita a la vida eterna.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada